Vad?

Vad är egentligen en drömm? och vad är verklighet. Den enas dröm kanske är en annans verklighet, som att man tänker att "när jag blir stor får jag köra bil" och så tittar man på en som får det. Eler att man själv bara om några år kommer tänka "Jag kör in på ica och köper lite mjölk". Jag vet, det låter ganska sjukt, cmen när man tänker på det... Verklugheten är NU, och en annan verklighet NU. Varje ögonblick är ett nytt NU och därför också en ny verklighet. Det går i en cirkel om och om igen och man kan ändra sin verklighet bara genom att fatta nya beslut. Ett exempel är att du tex. varge dag köper 1 liter mellanmjölk. Du vet inte varför men du köper jämt mellanmjölk, det blir din verklighet. Men så en dag köper du standard mjölk ist för mellanmjölk, och gör det varje dag. Nu har du bara minnen kvar från tiden du köpte mellanmjölk isf standard mjölk. Nu var detta bara ett litet ex. Men man kan likna det med att man tänker på sin 12 års dag, tänk vad stor jagär. och att man sedan på 16 års dagen tänker, men gu va litenja va. Tiden ändrar också verkligheten, men på ett annat sätt än va man gör själv.

Det är väll så ödet kommer in, om du bara skulle gå samma väg till jobbet varje dag i flera år och se på tv då du inte jobbade så skulle inget hända, men en dag glömmer du köpa mjölken och vänder om och går samma väg bara en annan tid och så stöter du på ditt livs kärlek. Så tror jag ödet fungerar. Vad tror du?

Egentligen är livet aldeles för kort för att fundera över dessa sak3er, men när man inte har något att göra krävs det att man uppehåller sig själv för att inte låta tiden flyta förbi utan minnen av andra verkligheter.

Njut av livet medans det finns, det tänbker jag göra och jag ska göra det bästa av mitt liv.



// M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0