Uppenbarelse

Jag har fått en "uppenbarelse". Det bara klickade till i hjärnan som "aha, det är så det går till.
När jag är hungrig på riktig met blir jag sötsugen. Om jag äter tillräckligt av bra mat (även kalorifattig) under dagen så kommr inte sötsuget att drabba mig. Märkte det då jag i morse åt 200kcal gröt med lingonsylt och kunde motstå alladin asken som stod på borddeet. Sen tänkte jag, nu kommer jag bli hungrig snart, frågade mamma om jag fick göra mig en soppa "Nej, vi ska äta dopp-i-grytan som lunch/middag. Du får vänta". Jag blev ännumer hungrig och klunde inte längre motstå alladinasken eller knäcken.

I morgon ska jag tametusan aldrig gå hungrig. Äta mycket av kalorigles mat (Typ soppa, broccoli, gurka, gröt. osv.) och slippa sötsuget. Vill defenitivt inte hetsa på julafton!

Igår sa mina föräldrar något som störde mig. Jag sa "Jag länktar tills jag får flytta hemmifrån..." (vi pratade om att jag skulle få enmassa grytor osv till födelsedagspresent) "Men de har inte fått lov än." sa pappa då. Det blev knäppt tyst en stund. Litar det fortfarande inte på mig? Eller tolkar jag det fel? Jag har ingen aning, jag vet bara att jag aldrig så länge jag bor hemma får spy mer i hela mitt liv. Då kanske de litar på mig igen.




// M

Kommentarer
Postat av: amlikethis

Sv; Ja, det får man verkligen hoppas!<3



Jo, jag vet!<3

2011-12-23 @ 17:08:39
URL: http://aamomentlikethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0